دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

كاشت موي طبيعي

زيبايي تخصص ماست

كاشت موي طبيعي

۳۲ بازديد

كي از مطمئن ترين روشهاي كاشت موي طبيعي مي باشد و در اين روش قبل از عمل نيازي به كوتاه كردن همه موهاي سر نمي باشد و فقط مو هاي منطقه كاشت كوتاه خواهد شد . مراحل اين روش به شرح زير مي باشد :

 

پس از بي حسي كامل موضعي تحت شرايط استريل ابتدا يك نوار بار يك از پوست پر موي پشت و طرفين سر( منطقه دهنده ) برداشته مي شود كه قطر اين نوار بستگي به مقدار شلي پوست سر دارد ( تصوير1- a ) . در پايان منطقه برداشت شده طي تكنيك خاص و با ظرفيت بسيار بالايي بخيه مي شود و بخيه ها معمولا طي 12 تا 14 روز آينده كشيده خواهند شد . نكته قابل ذكر اين است كه محل جوشگاه ( اسكار ) ناشي از اين عمل با توجه

 

به تكنيك خاصي كه بهنگام انجام بخيه بكار مي رود در آينده فقط به شكل يك خط ظريف و باريك باقي مي ماند كه كاملا لابلاي موهاي شخص ناپديد گرديده و قابل روئيت نمي باشد ( تصوير 2- a).

 

نوار پوستي برداشته شده توسط چند تن از زبده ترين دستياران اتاق عمل و با استفاده از جديدترين وسايل و امكانات موجود ، با ظرافت و دقت كامل به قطعات كوچكتر تقسيم مي شود . كه اين تقسيم به گونه اي است كه فوليكول موهاي موجود در اين نوار پوستي كوچكترين آسيبي نمي بينند ( تصوير 1-b ) و اين قطعات نيز به قطعات بسيار ريز تر تقسيم مي شوند كه در نهايت هر قطعه حاوي 1 تا 4 فوليكول مو مي باشد كه اصطلاحا به آن ( Follicular Unit ) يا گرافت ( Graft ) گفته مي شود( تصاوير 2-b و 3-b ) كه هر كدام از اين گرافتهاي به دست آمده براي نقاط خاصي از منطقه كاشت بكار خواهند رفت . لازم به ذكر است كه تمامي گرافت هاي به دست آمده قابل كاشت بوده و كليه گرافتها كاشته خواهند شد.

با بهره گيري از جديدترين دانش ترسيم و با توافق بيمار ، خط مو در ناحيه كاشت به گونه اي كه پس از رويش موها كاملا طبيعي به نظر برسد با دقت ترسيم مي شود و قابل ذكر است نحوه ترسيم خط مو همواره به گونه اي است كه الگوي رويش مردانه و زنانه در نظر گرفته مي شود .

 

بر اساس خط مو ترسيم شده نسبت به كاشت گرافت هاي بدست آمده در مراحل قبلي و با رعايت نكات بسيار ظريفي چون ( خواب مو ، تراكم و ضخامت گرافت ها و ..... ) اقدام مي شود . لازم به ذكر است به علت بهره گيري از جديدترين و ظريف ترين وسايل كاشت مو محل كاشته شدن هر كدام از گرافت ها بسيار كوچك و كم عمق بوده و به اندازه سوراخ سطحي ناشي از فرورفتن يك سوزن نازك در پوست مي باشد . اين مرحله نياز به دانش و تجربه زيادي دارد .

 

در پايان پس از كنترل نهايي كليه گرافت هاي كاشته شده نواحي عمل پانسمان مي شود كه اين پانسمان بعد از 24 تا 48 ساعت توسط پزشك برداشته خواهد شد و ديگر نيازي به پانسمان مجدد نمي باشد . كليه مراحل فوق بين 7- 5 ساعت طول مي كشد كه در اين مدت بيمار هيچ گونه دردي حس نخواهد كرد و كاملا هوشيار مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.