یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

روش كاشت موي FIT

زيبايي تخصص ماست

روش كاشت موي FIT

۲۱ بازديد

روش كاشت موي FIT:

تكنيك كاشت موي FIT قديمي ترين و رايج ترين تكنيك جراحي كاشت مو در جهان و به ويژه ايران ميباشد.در اين تكينك لايه اي از پوست به صورت نواري حاوي پياز و ريشه مو برش و برداشته ميشود سپس به قسمتهاي كوچكتر جهت احياء فوليكولهاي مو تبديل شده و آماده كاشت در محل دريافت ميگردد .

 

مضرات FIT

در اين روش در اكثر موارد علي رغم تبليغات گسترده ي كاشت مو در هر بار عمل جراحي امكان كاشت مو بيش از 4000 تار وجود نداشته و اعدادي مانند 12000و 16000 تارتبليغات كذب و صرفا در جهت جذب مخاطب ميباشد.

در روش FIT در بيشتر موارد اثر بريدگي نوار پشت سر و بخيه هاي آن به صورت اسكار تا مدتي طولاني و بعضا دائمي به جاي مانده و فقط در صورت بلند نگه داشتن موها ميتوان موضع را استتار كرد.

در تكنيك كاشت موي FIT در اكثرت موارد خط رشد جلوي سر به حالتي غير طبيعي و اصطلاحا موي عروسكي ديده ميشود كه بالطبع ظاهري زيبا و قابل قبول را تامين نميكند .

پس از انجام عمل كاشت مو،بيماران ملزم به استفاده از شامپو و لوسيون هاي مخصوص جهت حفظ ،نگهداري و ترميم مواضعي كه تحت عمل بوده اند ميباشند.

هرگونه استرس ،فعاليت بدني سخت و استعمال دخانيات ، پس از انجام عمل كاشت مو ميتواند منجر به ريزش مجدد موهاي كاشته شده گردد.

تقريبا در اكثر مواقع افرادي كه روش كاشت مو را انتخاب ميكنند به تراكم موي مورد نظر دست پيدا نميكنند و بسياري از آنان پس از انجام عمل كاشت مو و پرداخت هزينه هاي جراحي به استفاده از روشهاي ترميم مو و يا در بعضي موارد به استفاده از پودرهاي پوششي مانند Topic روي مي آورند.

در برخي موارد نيز احساس كرخي و بي حسي در مواضع تحت عمل كاشت مو و حتي بعضا عفونت نيز پس از انجام عمل كاشت مو جزو مشكلات ايجاد شده براي افراد ميباشد.

روش كاشت موي FIT ,FUT داراي محدوديت از لحاظ سني و همچنين برخي بيماريها مانند بيماران قلبي و فشار خون ميباشد، به عنوان مثال افراد زير 28 سال و بالاي 55 سال موارد مناسبي براي كاشت مو نميباشند.

روش كاشت موي FUT :

در روش كاشت موي FUT نيز مانند روش كاشت موي FIT برخي مشكلات وجود دارند مانند: عدم دستيابي به تراكم لازم ، دوران نقاهت و طول درمان نسبتا طولاني ،محدوديت در فعاليتهاي روزمره و امكان ريزش مجدد موهاي كاشته شده.

برخي از افراد بر اين باورند كه در روش كاشت موي FUT آثار عمل جراحي در قسمت پشت سر وجود ندارد ،در صورتيكه در بسياري از موارد ديده شده كه پس از انجام كاشت موي FUT نقاطي به صورت بسيار مشخص در پشت سر فرد از پانچ هاي انجام شده به جاي مانده است.

از ديگر مشكلات روش كاشت موي FUT ميتوان به عدم رشد مجدد موها در مواضع پانچ شده در اغلب موارد اشاره نمود.

بسياري از افراد پس از انجام روش كاشت موي FUT با اين مشكل روبرو ميشوند كه به همان ميزان كه روش كاشت مو توانسته به موهاي بالاي سر كه دچار ريزش شده اند اضافه كند،از موهاي اطراف سر موسوم "مناطق اهدا كننده" ميكاهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.