یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

روش FIT

زيبايي تخصص ماست

روش FIT

۲۲ بازديد

-روش FIT :

در تكنيك FIT پس از بي حسي موضعي و در شرايط استريل، موهايي كه قرار است پيوند شوند (گرافت هاي مو) تك تك و بصورت جداگانه از منطقه اي در پشت سر كه به آن بانك مو گفته مي شود جدا شده و در مرحله بعد در جلوي سر كاشته مي شوند.  بخاطر عدم تاثيرپذيري بانك مو (ناحيه دهنده پيوند مو) از هورمون مردانه يا تستوسترون، موهاي اين ناحيه دچار ريزش ناشي از هورمون مردانه نمي شوند در نتيجه براي استفاده در كاشت مو ايده آل هستند.
در روش FIT واحدهاي فوليكولي مو به وسيله ابزار خاصي كه قطري كمتر از يك ميلي متر دارد از بستر پوست جداشده و در مدت زمان كوتاهي پس از استخراج اين فوليكول ها براي كاشت بكار مي روند. در مرحله بعد با توجه به وسعت ناحيه طاسي و طراحي خط رويش مو و رعايت اصول زيبايي شناسي و علمي، در منطقه اي از جلو و وسط سر كه قرار است كاشت انجام شود، توسط ابزاري خاص حفرات ميلي متري روي پوست ايجاد مي شود تا در مرحله آخر گرافت هاي برداشت شده در اين حفرات بسيار ريز كاشته شوند. 

از مزاياي روش FIT عدم وجود خط بخيه در پشت سر است ولي عيب اين روش اين است كه اولا تعداد خيلي كمتري گرافت مو براي كاشت در اختيار مي گذارد و در نتيجه وسعت كمتري توسط آن قابل كاشت و پوشش است، ثانيا اين روش زمان بسيار بيشتري نسبت به روش FUT نياز دارد و ممكن است طي دو يا چند جلسه انجام شود در صورتيكه روش FUT در يك جلسه انجام مي شود.


3-روش تركيبي:

چنانچه از هر دو روش FIT و FUT براي كاشت مو استفاده شود نام اين تكنيك روش تركيبي خواهد بود. روش تركيبي به صلاحديد پزشك معالج و تمايل بيمار براي افرادي مناسب است كه به دليل وسعت زياد ناحيه طاسي و انتظار بيمار، انجام يك مرحله كاشت مو براي ايشان كافي نيست يا فرد بانك موي خوبي در ناحيه پشت سر ندارد. كاشت مو به روش تركيبي معمولا به اين نحو است كه ابتدا با تكنيك FUT نواري پوستي از پشت سر بيمار جدا شده و زير ميكروسكوپ فوليكولهاي موي آن استخراج مي شود تا براي كاشت آماده گردند. در مرحله بعدي از تكنيك FIT استفاده مي شود و گرافتهاي لازم را در منطقه اي در پشت سر بيمار به نام Safe Donor Zone و از حدود 1 سانتي متر پايين تر و 1 سانتي متر بالاتر از خط بخيه FUT  يا از نواحي ديگر مثل جلوي سينه آقايان برداشت مي كنيم. سپس با استفاده از ابزار خاص حفرات ريزي در ناحيه طاسي ايجاد كرده تا گرافتهاي آماده براي پيوند طبق طراحي هنري و علمي در مناطق مذكور كاشته شوند.

لازم است بدانيد هر كدام از مراحل گفته شده شامل جزئيات بسيار مهمي هستند كه مهارت در انجام هر كدام از آنها موجب رسيدن به بهترين نتايج كاشت مو مي شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.