یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

جراحي زيبايي بيني

زيبايي تخصص ماست

جراحي زيبايي بيني

۲۲ بازديد

جراحي زيبايي بيني ( رينوپلاستي )، عملي است كه به منظور اصلاح برخي مشكلات پزشكي از قبيل انحراف تيغه بيني ( يك سپتوم منحرف شده ) و يا اصلاح ويژگي هاي ظاهري بيني انجام مي گيرد.

 

جراحي زيبايي بيني يك عمل جراحي بي خطر است و در عصر و زمان حال نيز بسيار پرطرفدار مي باشد، كه به شما اجازه مي دهد پس از عمل نيز ظرف چند روز به راحتي سر كار خود بازگرديد. عوارض جانبي جراحي زيبايي بيني مانند كبودي و تورم معمولا پس از هفته اول برطرف شده و نتايج حاصل از آن در هفته دوم بسيار قابل توجه خواهد بود.

 

عكس بيني

 

تكنيك هاي مختلف جراحي زيبايي بيني ؟ ( انواع تكنيك هاي رينوپلاستي )

 

 

تغيير شكل بيني يا رينوپلاستي به دو روش جراحي و يا غير جراحي انجام پذير خواهد بود. در حالي كه اولين روش ( و محبوب ترين روش ) شامل برش جهت شكل دادن به دماغ است، شيوه دومي غير تهاجمي و متكي بر تزريق مي باشد.

 

هيچكدام از اين روش ها لزوما بر ديگري برتري ندارد و اين پزشك شماست كه تشخيص مي دهد كدام يك برايتان موثرتر خواهد بود.

 

 

عكس عمل بيني، عكس رينوپلاستي، جراحي بيني،

محل غضروف و استخوان بيني

الف: استخوان بيني  ب: غضروف جانبي بالا  ج: غضروف تحتاني جانبي

 

 

جراحي زيبايي بيني ؟ ( رينوپلاستي با جراحي )

 

جراحي زيبايي بيني بسته ( رينوپلاستي بسته )

در اين روش جراح بدون ايجاد زخم هاي بيروني برش هاي متعددي را جهت ايجاد تغييرات درون بيني بوجود مي آورد. معمولا اين روش براي اصلاح عيوب جزئي كارايي دارد.

 

جراحي زيبايي بيني باز ( رينوپلاستي باز )

 

در اين روش برش اضافي كوچكي در پوست ايجاد مي شود تا جراح بتواند به آناتومي و غضروف داخل بيني دسترسي بيشتري داشته باشد.

 

جراحي زيبايي بيني ثانويه ( ري ويژن رينوپلاستي )

 

پس از جراحي اوليه ممكن است بيني شما هنوز چالش هايي داشته باشد. ممكن است بخشي از ساختار پشتيباني بيني از دست رفته باشد، پيوند نابجا انجام گرفته يا اسكار بافتي بوجود آمده باشد. لازم به ذكر است كه تجربه و تبحر جراح شما مي تواند از بوجود آمدن مشكلات ثانويه جلوگيري كند.

 

روش هاي رينوپاستي

الف: حذف قوز  ب: پالايش لبه  ج: عدم تحرك و آتل

 

 

تزريق فيلر پر كننده ( تزريق ژل پر كننده ): اين روش با عمل بدون استفاده از جراحي مشترك مي باشد و جهت از بين بردن نقص هاي خفيف استفاده مي شود. اين عمل مي تواند انحرافات خفيف بيني را تصحيح كند و معمولا با بي حسي موضعي قابل انجام خواهد بود. روش فوق نيز مانند ساير روش هايي كه در زير توضيح داده خواهد شد نتيجه دائمي نخواهد داشت.

 

تزريق بوتاكس : تزريق بوتاكس ممكن است در مواردي جهت كاهش چين و چروك، خميدگي، جاي زخم و يا تاج هاي استخواني مورد استفاده واقع شود.

درج و استفاده از آتل بيني : در اين روش براي تغيير شكل بيني مي توان اسپلينتي را در داخل بيني قرار داد. شما مي توانيد در هنگام شنا، خواب و ورزش از آتل كمك بگيريد.

 

تزريق فيلر

تزريق فيلر براي پر كردن جاي قوز/اين عمل موقتي بوده،در طول زمان از بين مي رود

 

 

فيلر پركننده كه در رينوپلاستي بدون جراحي استفاده مي شود بايد در مقادير بسيار كم و به صورت دقيق و كاملا كنترل شده استفاده شود تا بتوان به شكل و فرم دلخواه رسيد.

 

 

مراحل مربوط به جراحي زيبايي بيني ( مراحل جراحي رينوپلاستي )

مشاوره جراحي بيني ( مشاوره رينوپلاستي ): قبل از هر تصميم گيري اي بهتر است با يك جراح پلاستيك متخصص ، متبحر و با تجربه مشاوره نماييد.

 

 

قبل از عمل جراحي بيني ( قبل از رينوپلاستي ) : جراح ممكن است استفاده از سيگار، قليان، برخي از غذاها و مكمل ها را براي شما منع كند.

 

 

در حين جراحي بيني ( در حين رينوپلاستي ): روشي مناسب جهت بيهوشي شما با مشورت جراح و متخصص بيهوشي انتخاب مي شود. معمولا بيهوشي بين 1 ساعت تا 3 ساعت به طول مي انجامد.

 

 

پس از جراحي بيني (بعد از رينوپلاستي ): براي حفظ بيني شما از صدمات و ثابت ماندن آن از آتل و پانسمان استفاده خواهد شد. اگرچه شما در همان روز اول و ساعت هاي اوليه مي توانيد جهت استراحت به منزلتان مراجعه فرماييد ولي بهتر است همراهي جهت رانندگي و مراقبت براي 24 ساعت اوليه در كنارتان داشته باشيد.

 

 

دوره نقاهت بعد از جراحي زيبايي بيني ( دوره نقاهت بعد از عمل بيني يا رينوپلاستي ): عوارض مورد انتظار پس از عمل بيني شامل: كبودي، خونريزي و تورم است. آتل و پانسمان معمولا ظرف 1 تا 2 هفته برداشته مي شود.  80% ورم بيني و كبودي ها ي اطراف آن طي همان هفته اول از بين مي روند و پس از آن جهت از بين رفتن كامل تورم شما بايستي 6 ماه تا 1 سال منتظر بمانيد تا دوره درمانتان كامل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.