یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پروتز

زيبايي تخصص ماست

پروتز

۲۳ بازديد

با بالا رفتن سن ، بافت چربي صورت كم مي شود وافتادگي وشلي و چروك بيشتر مي نمايد بنابراين تنها كشيدن پوست با جراحي باعث جوانتر شدن كلي صورت نمي شود وگاها ظاهرى بسيار مصنوعي وغير طبيعي بدست خواهد آمد . هميشه سفت تر وكشيده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمي شود بلكه پرتر بودن وججم دارتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن مي شود . بنابراين تزريق چربي ازسالها بيش مورد توجه بوده است

اما بدليل روش هاي غلط درانجام آن معمولا دردست خيلي ازپزشكان دوام زيادي نداشت به همين دليل خيلي هاآنرا توصيه نمي كردند.ولي با پيشرفتهاي كه امروز درنحوه برداشتن چربي ونحوه تزريق آن بوجود آمده ،‌تزريق چربي يكي از موثرترين،‌طبيعي ترين وبي خطر ترين روشها ي جوانسازي وحجم تر كردن نواحي مختلف بدن ازجمله صورت ،‌پشت دست ، گودي زير چشم ،‌باسن ، ساق پا و مچ دستها مي باشد.

پروتز (۷)

مزاياي تزريق چربي نسبت به ساير روش ها :

در حجم زياد به راحتي موجود است.

از بدن خود فرد است و منجر به آلرژي نمي شود.

جهت پر كردن كل صورت ، طراف چشم ها ، لب ها ، گونه ها ، پشت دست و اندامها …

محتوي سلول هاي بنيادي است كه با ساختن كلاژن با عث جوان سازي صورت مي شود.

در ميان تمام پر كننده هاي بافت زير جلدي چربي كم خطر ترين  مطمئن ترين و ماندگار ترين است .

تكنيك تزريق چربي :

تحت بي حسي موضعي حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سي سي چربي از ناحيه شكم يا ران ها توسط يك مكش خفيف از يك سوراخ كوچك روي پوست تخليه مي شود و سپس با يك دستگاه مخصوص ( سانتريفتوژ ) به صورت microdroplet هاي خاص شده در مي آيد و سپس با بي حسي مو ضعي به محل مورد نظر تزريق مي شود . چنانچه شما كانديد ليپوساكشن يا ليپوليز هستيد ، مي تولنيد همزمان تزريق چربي هم انجام دهيد ( البته قبل از تاباندن ليزر ،چربي مورد نياز با مكش خفيفي تخله مي شود ، سپس قسمت عمده چربي باقي مانده شكم يا ران ها تحت ليزر ليپوليز قرار مي گيرد .)

موارد كاربرد تزريق چربي در صورت :

۱- برجسته كردن لب ها

۲- حجيم كردن سينه ها

۳- پر كردن مناطق لاغر و فرو رفته صورت مثل گونه و زير چشم

۴- پر كردن خط خنده و خطوط اطراف دهان

۵- پر كردن اسكار هاي ناشي از تو كشيدگي اسكار ، آكنه و بريدگي هاي قديمي

۶- جوان سازي  صورت (بدليل وجود سلول هاي بينادي موجود در بافت چربي۷

۷- ناحيه پشت دست

۸- تزريق چربي در ناحيه لابيا ماژور و پوبيس (آندام تناسلي زنان)

۹- تزريق چربي را ميتوان در ناحيه باسن  انجام داد

فاكتورهاي دخيل در ماندگاري چربي تزريق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربي مناسب

۲-ميزان عروق و تحرك محل گيرنده چربي

۳-ميزان تماس بافت چربي با هوا ، خون و ليدوكايين

۴-تكنيك گرفتن و تزريق چربي

۵- ميزان چربي تزريق شده

پروتز (۴)

عوارض تزريق چربي :

بيشتر به شكل تورم در ناحيه كشيده شده ناحيه تزريق شده است كه پس از ۲هفته ازبين مي رود .معمولا كبودي ندارد وبجزدر ناحيه زيرچشم كه امكان كبودي هست وآن هم طي ۱۲-۱۰روز ازبين خواهد رفت .

نتايج تزريق چربي تماما بستگي به تكنينك انجام ومهارت پزشك دارد واگر درست ودقيق انجام نشود چربي براي مدت ۴-۳هفته بيشتر دوام نخواهد داشت وجذب مي شود

پرپرسش و پاسخ در مورد عمل تزريق چربيسش و پاسخ در مورد عمل تزريق چربي

بي‌هوشي عمومي است يا موضعي؟

مي‌توان در موارد كلي و نقايص بزرگ در صورت عدم ممنوعيت از بي‌هوشي عمومي و در موارد نقص جزيي يا انتخاب بيمار از بي حسي موضعي  استفاده كرد.

چربي تزريق شده در صورت چه مي شود ؟

چربي تزريق شده نوعي پيوند سلولي است كه از جايي از بدن ، به جاي ديگر بدن انجام مي شود و به طور متوسط ۵۰ در صد از سلولهاي  پيوندي به طور موفقيت آميز زنده و جزو بافت هاي صورت مي شود . اين ۵۰ در صد باقي مانده به طور دائم در صورت باقي مي ماند ، پس از آنجايي كه حدود ۵۰ در صد سلولهاي پيوند شده نمي گيرد و از بين مي رود ( كه طي حدود ۶ هفته رخ مي دهد ) ، معمولا بعد از ۶ ماه تا يك سال تزريق چربي تكميلي براي دومين بار ، ممكن است نياز باشد تا ميزان بزرگ شدن و پر شدن مورد نظر به ميزان دلخواه برسد.

آيا خارج كرن چربي با دستگاه انجام مي شود ؟ آيا دردناك است و جاي آن مي ماند ؟

خارج كردن چربي كاري بسيار ظريف است كه تحت بي حسي موضعي وبدون درد و توسط وسايل مخصوص اين كار و بدون دستگاه انجام مي شود و هيچگونه آثاري از اين كار بر جاي نمي ماند .

سن مناسب براي اينكار؟

محدوديت سني وجود ندارد اما اكثريت موارد استفاده در سنين ۱۸ تا ۶۰ سال است. در تمام موارد قبل از انجام اين روش بيماران بايد تحت ماموگرافي هر دو پستان قرار بگيرند تا بتوان نتايج ماموگرافي‌هاي بعدي را با نمونه قبل از عمل مقايسه كرد

ميزان تزريق چربي چقدر است؟

بسته به ميزان مورد نياز براي اصلاح نقص، از مقادير كمتر از ۱۰۰ سي‌سي تا بيش از ۷۰۰ سي‌سي گزارش شده.

آيا امكان جابه جا شدن  ايجاد ناصافي و يا عفونت در تزريق چربي وجود دارد؟

اين عوارض در تزريق چربي معمولا ديده نمي شود و بيشتر در تزريق ژل هاي غير قابل جذب به آنها بر مي خوريم .

طول مدت ماندگاري چربي تزريق شده چقدر است؟آيا نياز به تكرار دارد؟

در واقع تزريق چربي نوعي پيوند بافت چربي از يك نقطه ي بدن به نقطه ي ديگر است. از سلول هايي كه تزريق مي كنيم حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد آن ها در محل زنده مي مانند كه اين سلول ها مي توانند به صورت دائمي باقي بمانند.در مورد تكرار معمولا بيمار ۲ يا ۳ ماه بعد ويزيت مي شود و اگر نيازي به افزايش چربي داشت˓ مجددا تزريق چربي انجام مي شود.

بعضي افراد درزير چشم واطراف پلك حلقه هاي تيره و يا هاله اي تو رفته دارند آيا تزريق چربي در اين افراد موثر است؟

تو رفتگي زير چشم و يا حلقه كبود و گاها پف آلودگي در زير چشم از نازيباييهاي چشم گير در صورت افراد است كه گاها فرد را خسته و بيمار نشان مي دهد.

تزريق چربي اقدامي مناسب در جهت كاهش نازيبايي فوق مي باشد كه گذشته از لاغري ، كبودي آن ناحيه را دربلندمدت كمتر مي كند.

روزهاي بعد از تزريق چه مي شود ؟

معمولا طي هفته اول تورم زيادي در صورت وجود دارد ، سپس ميزان آن بسيار كمتر مي شود و به هيچ وجه نماي صورت غير عادي نيست ؛ ولي جذب كامل تمامي ورم ها و بافت هاي مرده حداقل ۶ هفته زمان نياز دارد . پس نتيجه نهايي بعد از ۶ هفته معلوم مي شود ، مرحله دوم تزريق زودتر از ۶ ماه انجام مي شود

خطري ندارد؟

نتايج انجام اين جراحي همانند ساير جراحي‌هاي انجام شده در جراحي پلاستيك به تكنيك انجام و مهارت جراح بستگي دارد و هرچه بتوان تكنيك برداشت و تزريق را با آسيب كمتري انجام داد تا چربي به دست آمده بيشتر زنده بماند، نتايج به دست آمده نيز بهتر است. به عبارت بهتر اين جراحي يك هنر است تا يك تكنيك مكانيكي برداشت و تزريق چربي…

بعد از عمل چه اتفاقي مي‌افتد؟

بلافاصله پس از انجام جراحي، تورم زيادي در محل‌هاي برداشت چربي و نيز خود پستان‌ ممكن است ايجاد شود كه در عرض چند هفته از بين رفته و حجم پستان‌ها در طول حدود ۴ تا ۶ ماه به ميزان ثابت خود مي‌رسد. براي ايجاد قوام و شكل بهتر و راحتي بيمار مانند ساير رو‌ش‌ها مي‌توان پس از عمل از سينه‌بند تا چند هفته استفاده كرد. بيمار به راحتي قادر است از چند ساعت پس از عمل به فعاليت‌هاي روزمره برگردد و محدوديتي از اين لحاظ وجود ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.