جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

واحد فوليكولي چيست؟

زيبايي تخصص ماست

واحد فوليكولي چيست؟

۴۱ بازديد

واحد فوليكولي چيست؟

در اوايل دهه 1980 مشخص شد موها نه به صورت منفرد بلكه در قالب واحد هاي آناتوميك ويژه موسوم به واحد هاي فوليكولي (FU) Follicular units رشد مي كنند. هر واحد فوليكولي از يك، دو، سه، چهار يا به ندرت پنج تار موي ضخيم، يك يا دو تار موي كركي، اعصاب و عروق مجزا، غلافي از بافت نگه دارنده، غدد چربي و يك عضله كوچك به نام عضله راست كننده مو تشكيل شده است.

 

در روش FUT ابتدا طبق فرمولي خاص، خط نوار پوستي ناحيه برداشت طراحي مي شود. در اين فرمول فواصلي مشخص از كناره گوش و پشت سر تعيين مي گردد. سپس اين ناحيه را بطور كامل استريل كرده و يك نوار هلالي شكل از پشت سر كه در منطقه بانك مو واقع شده است به عرض تقريبا 0.8 تا 1.2 سانتيمتر و پهناي تقريبي 5  ميلي متر برداشته مي شود.
بخاطر عدم تاثيرپذيري بانك مو (ناحيه دهنده پيوند مو) از هورمون مردانه يا تستوسترون، موهاي اين ناحيه دچار ريزش ناشي از هورمون مردانه نمي شوند در نتيجه براي استفاده در كاشت مو ايده آل هستند.

در مرحله بعد نوار پوستي برداشت شده كه حاوي تعداد زيادي فوليكول مو است به كمك ميكروسكوپ به قطعات بسيار ريز تقسيم مي شود به نحوي كه گرافت هاي مو  هر كدام مي توانند شامل يك، دو، سه يا چهار ريشه مو باشند.  در تمام اين مدت گرافت ها را در سرم نمكي سرد نگه مي دارند تا در مدتي كه از پوست سر خارج شده اند، زنده و سالم باقي بمانند.

سپس با به كارگيري ابزاري خاص، حفرات بسيار ريزي بر سطح پوست سر در ناحيه گيرنده پيوند ايجاد مي شود تا در مرحله آخر فوليكولهاي مو بدست آمده در آنها كاشته شوند. 


لازم به ذكر است يكي از نكات بسيار مهم در همه روشهاي كاشت مو، طراحي علمي و مطابق اصول زيبايي شناختي خط رويش مو است.  چرا كه براي ايجاد ظاهري طبيعي در ناحيه خط رويش مو واقع در بالاي پيشاني ، طراحي بايد مطابق الگوي طبيعي صورت گيرد در غير اينصورت نمايي كاملا غير طبيعي و مانند موهاي عروسك ايجاد شده و از روي ظاهر مي توان به راحتي پي برد كه فرد مورد نظر كاشت مو انجام داده است.

از نكات بسيار مهم ديگر كه تفاوت نتايج كاشت مو در مراكز مختلف كاشت مو را موجب مي شود، تبحر و تخصص كافي در نحوه ايجاد حفرات پوستي در منطقه طاسي است به اين علت كه زاويه ايجاد حفره و فواصل آنها از هم و عمق حفرات، مشخص كننده جهت خواب موها و طرح كلي كاشت مو است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.