چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

تزريق چربي

زيبايي تخصص ماست

تزريق چربي

۴۱ بازديد

امروز 37 توصيه مفيد براي شما داريم كه پس از تزريق چربي بايد همواره اين نكات را رعايت كنيد  و توصيه ها را انجام دهيد مراقبتهايي كه پس از گرافت چربي (پيوند چربى) در صورت يا ساير نقاط بدن مي توان انجام داد:

۱- توصيه ميشود فردى را جهت رساندنتان به خانه بهمراه داشته باشيد، و در دو ، سه روز اول در امور خانه كمكتان كند.

۲- بايد محل برداشت چربى با باند كشى ويا گن مناسب بمدت دو هفته ،محكم پوشانده شود

۳- به فرد توصيه مي شود كه از وارد كردن فشار زياد به محل تزريق جهت جلوگيري از جا به جايي چربي تزريق شده به مدت ۷ تا ۱۰ روز خودداري كند.

۴- ممكن است محل تزريق چربي و محلي كه چربي از آن گرفته شده دچار كبودي، تورم و درد شويد. اين حالت طبيعي بوده و به تدريج در طي چند روز تا چند هفته برطرف مي شود، ميزان كبودي و تورم متناسب با مقدار چربي تزريق شده است ولي به طور معمول ۲ تا ۳ هفته طول مي كشد.

۵- در سه هفته ي اوّل تزريق، از قرار گرفتن طولاني مدت در آفتاب، استفاده از فضاهاي گرم (سوناي خشك و بخار) و حمام هاي طولاني مدت شديدا بپرهيزيد.

۶- اگر تزريق چربى در صورت است، جهت كاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزريق چربي، هنگام خوابيدن زيرسرتان بلند باشد( حالت نيمه نشسته يا زاويه ۴۵ درجه) و در صورتي كه مزاحمتي براي خوابتان ايجاد نكند، بهتر است به مدت دو هفته در اين حالت بخوابيد.

۷- سه روز كمپرس سرد صورت و محل دهنده ،سپس كمپرس گرم باعث تسريع جذب كبودي و ورم ميشود.

۸- براي كاهش ورم صورت، استفاده از نمك بايد محدود شود.

۹-استحمام كردن از روز دوم بلامانع است ولي از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن مناطق تزريق شده اكيداً خودداري فرماييد.

۱۰- در سه هفته ي اوّل تزريق، از قرار گرفتن طولاني مدت در آفتاب، استفاده از فضاهاي گرم (سوناي خشك و بخار) و حمام هاي طولاني مدت شديدا بپرهيزيد.

۱۱- در طي دوره استراحت و نقاهت خود در منزل، از انجام فعاليت هايي نظير نظافت و باغباني كه نياز به خم شدن يا وارد كردن فشار دارند خودداري كنيد، زيرا اين مي تواند باعث تشديد ورم صورت طولاني تر شدن آن شود. بطور كلى در چند روز اول از كارسنگين منزل و خم شدن خودداري كنيد

۱۲- راه رفتن آرام را سريع شروع كنيد كه هم از لخته شدن خون در پاها جلوگيرى ميكند و هم تورم صورت را كاهش ميدهد.

۱۳-.از انجام ورزش شديد به مدت چند هفته بايد خودداري شود در صورتي كه عادت به ورزش كردن منظم داريد، بعد از چند روز مي توانيد ورزش هاي سبك تري ( به شرط آن كه موجب افزايش تورمو تعريق صورت نشود) انجام دهيد، ورزش هاي كششي سبك مانند شنا و پياده روي آرام مانعي ندارد .

۱۴-در محل تزريق چربي بخيه زده نمي شود و در نتيجه نيازي به كشيدن بخيه ونيز پانسمان كردن وجود ندارد.

۱۵-در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از تزريق چربي ،زدن كرم ضدآفتاب و آرايش كردن مانعي ندارد.

۱۶-آناناس تازه حاوي ماده بروملين و ويتامين ث است كه در تسريع جذب كبودي و ورم موثر است و هرچه بيشتر مصرف شود بهتر است.

۱۷-. بدليل كاهش تحرك ممكن است دچار يبوست شويد ، بهتر است از ميوه هاى تازه ، ماهي و ميگو و امگا۳ به وفور ميل كنيد.

۱۸-مقدار ورم متغيير وصبحها بيشتر است كه با رعايت مورد ۲ به حداقل ميرسد.

۱۹-تا ۱۰ روز مصرف نمك به حداقل كاهش داده شود.

۲۰- داروهاي خود را تا آخر مصرف كنيد.

۲۱-اگر چه عفونت نادر است، آنتي بيوتيك خوراكي (نظير سفالكسين) قبل و بعد از عمل تحويز مي شود( از شب قبل از عمل تا ۵ روز بعد از تزريق) معمولا براي كنترل درد نيازي به داروي مخدر نيست و استفاده از استامينوفن و يا ژلوفن كافي خواهد بود.

۲۲- در برخي مواردتزريق چربي در صورت ، طي هفته هاي اوّل پس از تزريق، غير قرينگي در صورت ديده مي شود كه جاي نگراني نبوده و در نهايت دو طرف صورت مانند هم خواهند شد.(اين حالت ناشى از تفاوت جذب تورم در دو نيمه ي بدن است و نهايتاً اصلاح مي شود.

۲۳-اگر تزريق چربي در دست ه بوده ، بايد از انجام كارهاي غير ضروري طي دو هفته پس از تزريق خودداري كنيد. هرچه ميزان حركت دستها كمتر باشد، ميزان ماندگاري چربي بيشتر خواهد بود.

۲۴- در صورتي كه تزريق چربي در پاها و ران ها انجام شده باشد، از پياده روي ساده و تردميل، طي دو هفته ي اوّل خودداري كنيد.

۲۵- از تحت فشار قرار دادن مناطق تزريق شده به مدت دو هفته خودداري كنيد. اگر تزريق چربي درباسن انجام شده باشد، بايد هنگام خوابيدن به پهلوها و يا شكم بخوابيد و يا با قرار دادن بالش در ناحيه ي كمر، از اصطكاك طولاني مدّت منطقه ي تزريق شده با تشك جلوگيري كنيد، و بهنگام نشستن از بالشت حلقه اى بزرگ كه خودتان ميتوانيد آماده كنيد استفاده كنيد تا چربى تزريق شده كمتر تحت فشار قرار گيردو آسيب نبيند.

۲۶-كسانى كه جربى در ساق پا ويا مچ پا تزريق كرده اند بايد بدانند كه سر پا بودن طولانى سبب افزايش تورم در ناحيه ميشود كه ممكن است ماه ها ماندگار شود. در اين موارد توصيه ميشود .

۲۷- به هنگام استراحت پاهاى خود را بالاتر از سطح نگه دارند .

۲۸-اگر احيانا دچار آبسه ، درد شديد ، التهاب شديد و پيشرونده در محل برشهاى كوچك ( سوراخ محل وارد كردن چربى) و يا خروج ترشحات بدبو و به رنگ زرد مايل به سبز ، شديد به پزشكتان مراجعه كنيد.

۲۹- از پزشك خود نخواهيد كه زياد تزريق كند طورى كه نياز به روتوش و يا ترميم دوباره نداشته باشيد زيرا ميزان جذب چربى در افراد مختلف متغير است و امكان دارد در شما ميزان بيشترى از سلولهاى چربى زنده بماند و از حالت پر آن رضايت نداشته باشيد .

۳۰- دانستن اين نكته مهم است كه بدانيم اگر ميزان حجم چربى در نوبت اول برايمان كافى نبوده ، براحتى ميتوان در مرحله دوم آنرا اصلاح كرد ، ولى اگر ميزان چربى زياد تزريق شده باشد ، خارج كردن اين چربى كارى بسيار دشوارتر و پر دردسرتر است .

۳۱- صورت نيز مانند ديگر اعضاى بدن كاملا قرينه نيست ، بعضى از غيرقرينگيها نامحسوس هستند و فقط با دقت زياد ميتوان متوجه آنها شد . پس از تزريق چربى افراد بيشترخودشان را در آينه چك ميكنند و يا اطرافيانشان دقت بيشترى در چهره آنان ميكنند و متوجه كوچكترين غير قرينگى ميشوند، در حاليكه پس از بررسى عكس قبل از تزريق متوجه وجود غير قرينگى ميشوند .

۳۲- افرادى كه تصميم به انجام تزريق چربى ميگيرند و همچنين همسرانشان بايد صبر و حوصله كافى داشته باشند، زيرا ميزان تورم ، طول مدت تورم و ميزان زنده ماندن چربى در بيماران مختلف كاملا متفاوت است و شايد بتوان گفت كه براى رسيدن به يك نتيجه مطلوب گاها بايد چندين ماه صبر داشت تا چربى روى صورت باصطلاح جا بيفتد .

۳۳- چربى در بعضى از نواحى مانند لبها و چانه و خط خنده ، كه كلا دور دهان محسوب ميشوند ، بدليل تحرك زياد اين ناحيه هنگام حرف زدن ويا غذا خوردن كمتر ماندگار است و درصد كمترى از چربى تزريق شده باقى ميماند . به همين علت نياز به انجام مرحله دوم و گاها سوم در اين موارد طبيعى است .

۳۴- بيشترين تورم و كبودى در تزريق چربى اطراف چشم مشاهده ميشود .

۳۵- حداقل ۴۰% مقدار گرافت شده بعد از يك سال باقي ميماند.

۳۶-. مانندهر عمل زيبايي، گرافت چربي هم ممكن است به اصلاحات جزئي بعدي نياز داشته باشد.

۳۷- حداقل ۶هفته ودر بهترين حالت ۴ ماه تا ۶ ماه پس از عمل نسبت به انجام عمل اصلاحي تصميم گرفته ميشود.

دكتر مريم ملكي -متخصص پوست و مو

زيبــاشــو دات كام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.